Jag är inte där än

0kommentarer

Det är intressant att se hur stora mina utgifter är per månad, speciellt med tanke på att jag har som mål att mina passiva inkomster ska täcka mina utgifter. Här nedan ser ni mina utgifter för maj månad år 2016. 
 
Är det några utgifter som utmärker sig denna månad? 
  • Resor är semesterresor som är bokade inför sommaren, jag har betalat 3 855 kr och det här är en delsumma av den totala kostnaden - det kommer alltså mer. 
  • Utematen uppgick till 673 kr och det beror på att jag och min sambo har bjudit min svärmor på restaurang. 
  • Presenter uppgår till 1 175 kr då jag har varit med o köpt en smartphone till min mamma. 
Mina utgifter för maj är 12 922 kr. Det här är något högre än de genomsnittliga utgifterna på 9 427 kr. 
Jag har valt att inte ta med utgifter för amortering på bostadslånet samt studielånet. Anledning till detta är att jag har insett att amorteringarna i framtiden kommer variera och då är det enklare att ta mina beräkningar och för utgifterna och plussa på de amorteringar som jag ska eller vill göra. 

Kommentera

Publiceras ej