Jag är inte där än

2kommentarer

Det är intressant att se hur stora mina utgifter är per månad, speciellt med tanke på att jag har som mål att mina passiva inkomster ska täcka mina utgifter. Här nedan ser ni mina utgifter för april månad år 2016. 
 
Är det några utgifter som utmärker sig denna månad? 
  • Låga mat - och hushållsutgifter för månaden, endast 1 083 kr. 
  • Presenter med 570 kr är högre än vad det brukar.
  • Resor på 1 350 kr är för inrikes resa och lokala resor där jag bor. 
Mina utgifter för april är 6 546 kr. Det är väldigt lågt tycker jag och historiskt är det den andra lägsta månaden under den tid som jag har dokumenterat. Bra med vissa månader där jag skärper till mig ordentligt och minimerar utgifterna. 
Jag har valt att inte ta med utgifter för amortering på bostadslånet och studielånet. Anledningen till detta är att jag har insett att amorteringarna i framtiden kommer variera och då är det enklare att ta mina beräkningar för utgifterna och plussa på de amorteringar som jag ska eller vill göra. 
 
Genomsnittlig utgift per månad är 9 178 kr. 
 
 

2 kommentarer

pengarmoneypengar.blogg.se

07 Jun 2016 20:17

Wow! Jag lyfter på hatten, riktigt imponerande.

Svar: Tackar! Nu märker jag hur stora skillnader det är månad för månad och just den här månaden var utgifterna otroligt låga.
Rikedom

Anders Pengaregn

08 Jun 2016 12:57

Halloj!

Grymt imponerande låga siffor. Hur beter man sig för att betala 40:- för Netflix? Och fackförbund och försäkringar för en hundring?? Hur gör du? Jag vill veta!:)

Bara facket och försäkringar betalar jag och min sambo säkert 2000:- i månaden för.

MvH Pengaregn

Svar: Hej och tack!
Min sambo och jag betalar Netflix ihop och vi får en räkning på 79 kr. Har ingen premium eller något, utan bara "grund-Netflix".
Vad gäller fackförbundet ska jag börja betala ytterligare 175 kr (cirka) i och med att det här tidigare har ingått i lönen innan den kommer in på mitt konto. Jag hoppas jag får mer koll på detta snart och när det börjar falla ut så redovisar jag det i mina utgifter också :)
Försäkringar betalar vi halvårsvis och i juli är det nästa gång: min del blir då 633 kr. Och på årsbasis är mina försäkringar 1 266 kr, har inget extra i försäkringen utan bara grundskydd och bostadsrätten. Vad ingår i er försäkring?

Ha det gott!
/Rikedom
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej