Byte av fonder inom pensionen

1kommentarer

Någonting som jag har skrivit om kontinuerligt i denna blogg (nu är det dock en längre tid sedan) är att jag ska ta reda på mer information angående pensionspengarna. Jag har nu haft tid och ork att sätta mig in i systemet lite mer. Premiepensionen som ingår i den allmänna pensionen är valbar, det vill säga att jag kan ändra den automatiska AP7 Såfa till maximalt fem olika fonder som jag själv vill ha. 

Nedan ser ni vilka fonder jag har bytt till och dess fördelning. Vad tycker ni? Har ni gjort ett aktivt val för er premiepension? Vilka fonder har ni i sånna fall valt? 

 

 

 

 

 

1 kommentarer

Daniel

30 Mar 2016 20:17

Ser väl trevligt ut!

Jag har en tredjedel var (ungefär) i SPP Europa, SPP USA och Avanza Zero. Det är ett defensivt val och med tanke på hur liten PPM är så borde jag väl gå för saker med större risk.

Svar: Tack för att du delade med dig av dina fonder!
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej