Project 333

0kommentarer

Jag har slutit upp i ett projekt med @Framtidsfemnstn, @frihetsgudinnan och @PengarMoney. Projektet är det omtalade "Project 333". Det innebär att vi ska välja ut 33 stycken plagg och accessoarer inklusive skor och jackor som vi sedan använder i tre månader i olika kombinationer. I de 33 plaggen ingår inte underkläder och träningskläder. 
 
Varför gör jag det här?
Dels för att jag är övertygad om att jag kommer klara mig på 33 plagg och dels för att jag vill fortsätta min strävan mot att blir mer och mer minimalistisk i mitt tänk. Att jag ska ha en garderob som väsentligt minskas är den rätta vägen att gå. Jag och min sambo bor i en mindre lägenhet och har begränsat med garderobsutrymme, förhoppningsvis kan det blir mer ordning där. 
 
Tidigare har jag shoppat kläder som jag inte har använt eller som jag egentligen inte behöver. Mitt mål är att reducera det här och endast köpa det som jag tycker kan ingå i min garderob (förutsatt att jag då rensar ut ett annat plagg).
 
Hur gick utrensningen? 
Det tog en stund att lägga de kläder som jag brukar använda i en hög samt de kläder som jag har men som jag inte vanligtvis har på mig i en annan hög. De kläderna som var slitna eller som jag aldrig använt la jag antingen i återvinning eller i säljlådan. Till slut stod jag med totalt 33 saker bestående av kläder, skor och smycken. Mycket nöjd över det!
 
Hur länge ska project 333 pågår?
Vi börjar 1 november 2017 och jag tänker att, om den här metoden passar mig, fortsätter så länge som möjligt. Efter tre månader kommer jag ta ut de 33 sakerna som jag har valt och se om jag vill byta ut något. Likadant blir det när vårkläder ska användas och senare sommarkläder.

Kommentera

Publiceras ej