Utdelningar 2018

0kommentarer

Årets sista utdelning har kommit in på depån och jag kan därmed summera utdelningarna för året. Utdelningarna är något som jag främst har som beräkning av hur det går ekonomiskt för mig, eftersom jag senare i livet planerar att ta hjälp av utdelningarna för att arbeta färre timmar eller för att ha råd att resa mer.
 
Sedan förra blogginlägget med redovisning av utdelningarna har det kommit in pengar från Klövern Pref, Coca Cola, Bonava, NCC, Investor, Hennes & Mauritz, Svolder, Johnson & Johnson, Coca Cola, McDonalds samt SkiStar.
 
Samtliga utdelningar återinvesteras men inte nödvändigtvis i samma bolag som delade ut.
 
Under år 2018 fick jag en bruttoutdelning på 24 107 kr och nettoutdelning på 23 390 kr. Utdelningsmålet för året är därmed uppfyllt!

Kommentera

Publiceras ej