Balansräkning 31/5 - 2019

0kommentarer

Under månaden har nettoförmögenheten minskat från 853 248 kr till 837 726 kr. Det är en minskning med 15 522 kr.
 
Här nedan är nettoförmögenheten fördelad på de olika tillgångs - och skuldslagen:
 
 
Minskningen på 15K beror på att aktiernas värde har minskat samt att jag köpt ny tv.
 
Precis som i förra månadens balansräkning står det "Bostadsrätt 2" i tabellen med beloppet 15 000 kr. Det avser köp av ny bostad där jag än så länge har betalat en lägre kontantinsats (än min sambo). Jag kommer gå in med mer när vi får nycklarna. Nu är också vår nuvarande bostad såld! Mer om det i ett enskilt blogginlägg.
 
Under maj har jag fått utdelningar från eWork, HM, Kinnevik, Latour, Investor, Ratos, Electra Gruppen, Opus samt XACT Högutdelande. Utdelningen uppgick till 4 020 kr under månaden.
 
  • Marknadsvärdet på aktierna uppgick till 615 919 kr (en minskning med 5 178 kr från föregående nettoförmögenhet).
  • I familjen har vi fortfarande en lön att disponera tillsammans (nyfödd son).

Kommentera

Publiceras ej