Utländsk aktieportfölj

0kommentarer

 

På Twitter har jag efterfrågat utländska bolag som jag kan ta in i min befintliga utlandsportfölj. Exempel på bolag som jag fick tips om är Sampo, LVMH, TUI, Allianz, Munich Re, Orkla, Tomra, Fortum, Google, Berkshire, Tokmanni Group Oyj.

 
 

Då jag nyligen blivit förälder finns inte riktigt tiden med att analysera varje bolag på en gång för att ta investeringsbeslut. Jag får därmed ta ett bolag i taget för att lära mig mer och förstå de olika verksamheterna. För tillfället är jag riktigt sugen på att ta in Sampo, TUI samt Fortum (eller EON). Men som sagt, jag har inte tittat på verksamheterna ännu så kan inte ge ett klart besked ännu.

Har ni läsare några tips på ytterligare bolag som jag bör titta på och analysera? Eller föredrar ni något av ovanstående bolag framför ett annat av dessa? Varför i så fall?

Jag skickar även med skärmbild på nuvarande utländska aktieportfölj.

 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej