Mål år 2016

0kommentarer

Ni kan läsa om mina måluppfyllelser för år 2015 här.  

Nu är det dags att blicka framåt för det här året, vad är det jag vill ha ut av dessa månader? Vilka ekonomiska mål och vad har jag för mål vad gäller min värdefulla tid? Som vanligt många frågor och en del svar.  

EKONOMISKA MÅL 

  • Investering i aktier om 5 500 kr per månad, vid eventuell löneförhöjning ska nettoökningen fyllas på i detta belopp.
  • Nettoförmögenhet på 600 000 kr vid årets slut. 
  • Utdelningar om 13 300 kr netto.

VÄRDEFULL TID 

  • Läsa 12 stycken böcker under året. 
  • Upprätthålla bra kontakt med mina nära och kära. 
  • Två träningspass per vecka samt en långpromenad per vecka.

 

Vad tror ni om detta? Är det mål som jag kan nå upp till? Jag hoppas på det. Låt året utvisa. 

Kommentera

Publiceras ej