Mina andra kortsiktiga vinstaffär

3kommentarer

Det blev tätt mellan vinstaffärerna i min tillväxtportfölj. Det var inte många dagar sedan jag sålde Scandic med vinst, läs om det här. Såhär tätt förväntar jag mig inte att kommande vinstaffärer ska komma.
 
Tillväxtportföljen är den portfölj som får 500 kr per månad för att på lite kortsiktig tid försöka få en vinst på 10-15 procent. Stor skillnad mot min långsiktiga portfölj där jag i regel inte säljer innehaven.
 
Paradox Interactive är bolaget som jag nu har sålt. Jag hade lagt en säljorder som varade några dagar. När nyheten om att företagets VD har köpt nya aktier i bolaget ökade aktiekursen så pass mycket att säljordern gick igenom. Vinsten då? I och med att jag köper för mindre belopp blir också vinsten i kronor ganska låg: den här gången 62 kronor. Uppgången var 12,7%.
 
Total vinst från tillväxtportföljen är sammanlagt 87 kronor för året.
 

 
I nuvarande tillväxtportfölj finns följande bolag:
  • eWork Group
  • Kopparbergs
  • Opus Group
  • Sensys Gatso Group
  • Swedish Orphan Biovitrum

3 kommentarer

Daniel

21 Nov 2016 22:20

Apropå det här med kortsiktiga vinster, har du läst Fooled by Randomness, om Black Swan-händelser?

Jag undrar om det är något du har i åtanke att försöka utnyttja.

(Det är överkurs för mig så jag kör Buy & Hold och hoppas på det bästa)

Daniel

21 Nov 2016 22:20

Men grattis!

Daniel

21 Nov 2016 22:22

Eh, mitt första inlägg försvann. Försöker igen.

Apropå kortsiktiga vinster, har du läst Fooled by Randomness och är Black Swan-händelser något du försöker tjäna på?

Det är överkurs för mig, men andra är bättre än vad jag är.

Svar: Det är inget jag läst om så jag får återkomma i frågan! :)
Rikedom

Kommentera

Publiceras ej